2012. november 17., szombat

Undercover #6: Blasphemy Edition

Szeretjük mi a covereket, és tudjuk, hogy általában jó szándékkal, lelkesedéssel és tiszteletből készülnek, de vannak olyan esetek, amikor nem csak a fülünk és a lelkünk sír az újraértelmezett-átdolgozott nóták hallatán, hanem az egész emberiségből kiábrándulunk és legszívesebben elhagynánk a Föld bolygót. Nem könnyű összeszedni a 10 legborzalmasabbra sikeredett covert (és most csak híres és elismert zenészek audio-bűncselekményeiről van szó, nem is a siralmasabbnál siralmasabb youtube-betyárok végtelen tengeréről), de megkíséreltem összeállítani egy inkább jelképes toplistát, ami képviseli az összes szentségtörést, amit neves popsztárok követtek el ellenünk és a zene ellen.



10. Girls Aloud vs. Sugababes- Walk This Way: Ezt nem is igazán tudnám megindokolni, egyszerűen csak NEM, és kész.


9. Dolly Parton- Stairway to Heaven: Igazából olyan súlyos probléma nincs ezzel a feldolgozással (nyilván azon kívül, hogy minek kell egy country-énekesnőnek hozzányúlnia a rocktörténelem egyik leggyönyörűbb klasszikusához) de ez az öregedést nem túl méltóságteljesen viselő nő annyira iszonyatosan néz ki, hogy sírva nevetek és nevetve sírok miközben ezt a videót hallgatom.


8. Jessica Simpson- These Boots are Made for Walking: Az eredeti Nancy Sinatra verzió varázsereje pontosan abban a keresetlen eleganciában és a hatvanas évekre olyannyira jellemző huncutságban rejlik, ami ebből a közönséges western-softpornóból hiányzik.


7. Marcus Collins- Seven Nation Army: Ha nem ismernénk az eredetit, azt mondhatnánk, hogy ez egy egészen fülbemászó popsláger. De ismerjük és tudjuk, hogy a White Stripes nóta az évezred egyik legdögösebb rockhimnusza, és ezért különösen felháborító, hogy ez a Marcus gyerek ezzel a számmal DEBÜTÁL, és túlzottan nem is hangsúlyozza, hogy ez kicsit sem a saját szerzeménye. (ebben persze van némi elfogultság is, White Stripes-t nem kell újraértelmezni, Joss Stone ez neked is szól!)


6. Britney Spears- (I Can't Get No) Satisfaction: Hogy miért kellett tinikorunk szűzies pophercegnőjének a Rolling Stones egyik legismertebb és legszexibb dalából egy olcsó, vonaglós, Viva-kompatibilis vackot kreálnia, az örök rejtély marad. Britney azóta talán elvesztette a szüzességét, betöltötte a harmincat, csinált pár kötelező pletykalap-botrányt, de továbbra is a világ nagy kedvence, és még talán a felesleges és nagyon ciki coverek gyártásával is leállt (A Joan Jett által klasszikussá vált chick-rock motoron vonaglós átdolgozása ugyanebbe a kategóriába tartozik).


5. Glee Cast- The Scientist: Nem kell a Coldplay-t szeretni, de ez a dal szerintem minden ellenérzésen és fenntartáson túlmutat, mert szép, és kész. A Glee-vel kapcsolatos véleményemmel sokakat megsérthetek, bocsánat, de van valami mérhetetlenül szomorú abban, hogy a nyugati világ fiataljai egy csomó pop és rock klasszikust egy cukormázas, autotune-ozott és túldramatizált előadásban hallanak először, sőt, sokan jobban értékelik ezeket. Ez így nagyon nem oké.


4. Miley Cyrus- Smells Like Teen Spirit: Inkább Smells Like Teen Slut. A kis Hannah Montana újabban bekeményített és ezzel nincs is baj, de ez a dal egy elkényeztetett Disney-hercegnő előadásában még úgy is szentségtörés, hogy nem különösebben vagyok Nirvana-fanatikus.


3. 5ive- We Will Rock You: Queen-rajongó család sarjaként már ifjú koromban felháborítónak találtam, hogy miért kell léteznie ennek az agyonrappelt kommersz gusztustalanságnak, illetve miért játszották ezt anno a rádiók nap, mint nap, amikor létezik egy milliószor jobb eredeti verzió.


2. Milk & Sugar- Let The Sunshine In: Bárki, aki látta a Hair című filmet vagy musicalt (van bárki, aki nem látta a Hair című filmet vagy musicalt?!?!) tudja, hogy ez a dal a szomorú, de mégis felemelő és gyönyörű befejezés, illetve az egész hippi és békemozgalom esszenciájának aláfestőzenéje, nem pedig egy ibizai feelgood partisláger diszkókban felcseperedett királylányoknak és királyfiknak. 


1. Groove Coverage- Moonlight Shadow: És íme a legborzalmasabb bűntett, amit zene ellen el lehet követni.   A 2000-es évek elején előszeretettel technóztak szét csodálatos dalokat (remélhetőleg mára ezt már börtönnel büntetik) és ez az akkoriban rendkívül népszerű szörnyűség képvisel mindent, ami rossz lehet a zene világában. Mike Oldfield gyönyörűséges eredetije egy bájos és őszinte énekhanggal igazi lélekemelő klasszikus, amit egy elkeserítően monoton szemét váltott fel, amin még az sem segít (mit nem segít, ront) , hogy videóját kedvenc fővárosunkban készítették el.

3 megjegyzés:

  1. a walk this wayre kérekszépen érveket akkoris :)

    sztem az, h egy jótékonysági iventre csinálnak ilyet, és látványosan egy pillanatig nem veszi magát komolyan egyik sem, csak tök jól szórakoznak, az sehonnan nézve nem gáz

    VálaszTörlés
  2. nem tudtam, hogy jótékonykodásból csinálták, ebben az esetben nyilván más a helyzet

    az érvem viszont az lenne, hogy bármennyire is elkötelezett híve vagyok az egyenjogúságnak és a női rock'n'roll-nak, ez akkor sem lehet egy csajos fenékrázós dal, legalábbis én ezt a verziót nem tudom úgy értékelni, mint az aerosmith-t

    VálaszTörlés
  3. comic reliefes cucc volt x éve

    nyilván nem úgy, tök másik dobozban van. meg nemtom, lehet, h csak én látom ezt bele, de nekem az egészből az ordít, h egyszerűen tökjól elvannak, és ez ugyanaz, mint amikor én gitárhíró közben rokksztár vagyok, csak nagyban :)

    VálaszTörlés